12 Nisan 2010 Pazartesi

Yabancıların Aldığı Kağıtlar

Borsada ara sıra bazı kağıtlarda yabancı alımları olduğuna, bu kağıtların yakın zamanda prim yapacağına dair şeyler gelir insanın kulağına. Ben daha önce hiç yabancılar ne almış diye merak edip ona göre işlem yapmadım, açıkçası bu şekilde anormal getiri elde edilebileceğini de düşünmüyorum. Ama 2 aydır imkb'nin yayınladığı "Yabancı Banka/Aracı Kurum veya Şahıs Nam ve Hesabına Gerçekleştirilen İşlemler" dosyasına bakıyorum ve bunlara göre işlem yapmanın ne kadar getiri sağlayacağını test etmeye karar verdim.

Testimiz çok basit olacak, yabancıların en çok aldığı 5 kağıdı seçip bir portföy oluşturacağız, bunun endekse göre ne durumda olduğuna bakacağız. Eski verileri kullanarak da test edebiliriz elbette, ama bu bana daha eğlenceli geldi, ayrıca endeksin artık yataya gireceğini(ya da düşeceğini) düşündüğüm için, bundan sonra kağıtların bireysel performansının daha fazla ön plana çıkacağını düşünüyorum. Siz isterseniz kendiniz bakabilirsiniz, veriler burada.

Diğer bir sorunumuz kağıtların performansını nasıl değerlendireceğimiz konusunda. Bu yabancı alımı verileri ayın kaçında yayınlanıyor bilmiyorum. Bunu öğrenince, (biliyorsanız yorum bırakın lütfen) ona göre düzeltebiliriz ama ben şimdi ayın 1'inde yayınlandığını varsayarak o zamandan beri performanslarına bakacağım, bunu da birkaç ay devam ettireceğim. Bakalım ne çıkacak, yabancıları takip ederek anormal getiri elde edebilecek miyiz?

Kağıtları sıra ile yazıyorum, tek tek verileri de vereceğim: AKBNK ,ARCLK, DOHOL, GSDHO ve VAKBN

Şimdi kağıtlar 12 gündür ne yapmış onlara bakalım. Alım satım mikarlarını da şuradan indirebilirsiniz.

AKBNK 5,1%
ARCLK -1,6%
DOHOL 0%
GSDHO 7.37%
VAKBN 1,5%

31 Mart-12 Nisan arası Portföyümüzün getirisi de 2,474% oluyor bu duruma göre.

Aynı dönemde XU100 56.538'den, 58.822'ye çıkmış. Yani 4% artmış. Yabancılar, endeksin altında getiri elde etmişler.

Bir dahaki sefere maliyetlerini de ekleyeceğim tabloya. Haftada bir bakarız artık ne yapmış yabancı kağıtları diye. Her ay yeni veri geldikçe portföye kağıt ekleyip çıkarırız.

Sadece yabancı işlemlerine bakarak alım satım yapıp anormal getiri elde etmeye çalışmak oldukça iyimser, naif bir yaklaşım kanımca. Ama ciddi borsa kitaplarında bile yabancı alımlarına dikkat etmek gerektiği söyleniyor. Ne kadar önemli bir gösterge olduğunu zamanla göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder