6 Nisan 2010 Salı

MRDIN'DE POZISYON ARTTIRDIM

AKYO'dan gelen temettüyü MRDIN'e yatırdım. Biraz değişik bir tercih oldu. AKYO'ya yatırmayı düşünüyordum fakat işler istediğim gibi gitmedi. Kağıt yeterince primlenmediği için (en azından benim gözümde hakettiği yerde değil) temettü sonrası yükselişe geçeceğini düşünüyordum ama şu ana kadar bu beklentim gerçekleşmedi, hatta kağıt bir 10 krş'a yakın değer kaybetti.

İki hedge fon yöneticisi konuşurlarken , bu meslekten olmayan bir üçüncü kişi, onlara meslektaş deme hatasında(!) bulunmuş. Hedge fon yöneticilerinden biri de şöyle cevap vermiş:

-Yoo, hayır, biz aynı işi yapmıyoruz, ben işler kötü giderse pozisyonumu kapatırım, arkadaşım ise pozisyonunun büyüklüğünü arttırır.

Nerden duydum bunu hatırlamıyorum, gerçek bir hikaye de olabilir. Ama bahsettiği nokta gerçekten zor bir soruya götürüyor bizi: işler beklediğimizin tersine gittiğinde, "yanlış düşünmüşüm" deyip çıkmalı mıyız; yoksa "ohh, artık daha fazla kar edeceğim" deyip pozisyonu mu büyütmeliyiz?

Pozisyonu kapatmak olası bir iflası önlüyor, sonuçta stop-loss seviyelerine bağlı bir yatırımcının bütün parasını kaybetme ihtimali imkansıza yakın. Ama borsada insanın başına gelebilecek en kötü şeylerden biri "zararla çıktığınız kağıdın siz çıktıktan 2 gün sonra uçması" dır. Diğer taraftan pozisyon arttırırsanız da yanlış bir karar vermiş olmanız halinde çok ciddi kayıplar yaşayabilirsiniz.

Sonuçta olay yine sizin ne kadar "risk averse"(riskten kaçınan) bir yatırımcı olduğunuza bağlı.

Ben biraz riske açık bir yatırımcıyım açıkçası, şu an yönettiğim meblağın çok büyük olmamasının da etkisi var bu durumda. Ama yanlış kararlar almakta olabileceğimi de her zaman göz önünde bulunduruyorum. Bu yüzden asla kaybederken pozisyon arttırmam. Gelen temettüyü AKYO'ya değil de MRDIN'e yatırmamın sebebi bu. (aslında AKYO'da hala kaybeden konumunda değilim, son alımımla maliyetim 1.67'ye yükseldi, bugün 1.73-1.74 civarı kapatacak)

Neyse sonuç olarak AKYO hakkında kısa vadeli görüşüm değişti, ama uzun vadeli görüşüm aynı:
"Bu kağıt hakettiği yerde değil." Ama daha fazla risk almak istemiyorum, Bu yüzden temettüyü MRDIN'e yatırarak AKYO pozisyonumu azalttım.(bunu temettüyle yapmış olmak da işlemin başka bir faydası)

AKYO'daki kalan pozisyonumu 3. çeyreğe kadar tutabilirim. Şartlara bağlı elbette. Portföyün son hali:

AKYO 40%
MRDIN 35%
SELGD 25%

1 yorum:

  1. mardin cimento temettü kağıdıdır yüksek ve düzenli temettü oder ama kağıdı ne kadar düşük seviyelerden alabilirseniz o kadar iyi uzun vadeli trendde 4ile 4.8 seviyeelriden dolaşıyor uzun zamandır tememettü tarihleri yaklaştığı icin bence iyi bir fikir bu aylarda hareketlenmeye baslıyor genelde bence emeklilik fonunuzda bulunması gereken bir kağıt ve işyat rımda onerim 5tlden 0.5lere kadar düşüşmüs suan 0.97 de uzun vadeli aylık grafikleri inceleyin derim bence önümüzdeki 5 yılda tekrar 5tl seviyeelrine gelebilir uzun vadeli alım icın uygun seviyelerde

    YanıtlaSil