26 Nisan 2010 Pazartesi

Vob İçin Hangi Aracı Kurumu Kullanmalı?

Bir süredir bu soruya cevap arıyorum. Şimdilik daha önce belirttiğim gibi İş Bankası'nı kullanıyorum ama fahiş komisyon oranları beni bir aracı kurumda hesap açtırmaya zorluyor.

Forumlarda falan okuduğum kadarıyla hemen hemen bütün bankalarda komisyon oranı XU30 için 7. 5 lira civarı imiş(sanıyorum pozisyonun 1/1000'ine denk geliyor) Gerçekten çok yüksek bir rakam. Günde 2 kontratla al-sat yapsanız bile 30 lira komisyon vereceksiniz. Aylığa vurduğunuzda ise büyük ihtimal bankanız sizden kat kat fazla kazanacak.

Yüksek komisyon oranlarının bir handikapı da küçük karlar için çok kısa süreli pozisyon (scalping nedir?) almanızı engellemesi. Sonuçta bir pozisyon aldığınızda bunun 6 kademesi komisyona gidiyor, ancak 7. kademeden sonra kar etmeye başlıyorsunuz. Bu da pozisyonunuzu kapatmanızı zorlaştırıyor, zarara uğratıyor.

Forumlardaki küçük çaplı araştırmalarımdan sonra gedik yatırım ve sanko menkul ile görüşmeye karar verdim. Komisyon oranlarını sitelerinde belirtmemişler, siz telefon numaranızı veriyorsunuz, onlar sizi arayıp söylüyorlar. Sanırım bu uygulamanın sebebi müşteriye özel komisyon oranları belirlemeleri, bu da bana bir pazarlık şansı doğuruyor:) Ama elim çok kuvvetli değil bu pazarlıkta, zira hala öğrenciyim ve işlem hacmim bana özel bir muamele yapılmasını sağlayacak kadar yüksek değil. Kontrat başına 1 tl civarında bir komisyondan bahsediliyor, bence şahane bir rakam.

Sonuç olarak vob hesapları için her durumda aracı kurumların bankalardan daha iyi olduğu söyleniyor. Vizelerim bitse kurumlarla görüşüp daha ayrıntılı bir araştırma yapacağım ama bitmek bilmiyor. Önümüzdeki 2 haftada 6 tane vizem var, çok seyrek yazabileceğim yani.

Bu süre içinde spotta işlem yapmayı düşünmüyorum, portföyümde de bir değişiklik yapmadım. Ara sıra vob'da gün içi küçük pozisyonlar alıyorum, aynı gün kapatıyorum, yani endekse dayalı uzun vadeli bir tahmine dayanmıyor pozisyonlarım.

Sonunda kararımı verdim:
Vob için en iyi aracı kurum hangisi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder